Portal wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Są one wykorzystywane w celu zapewnienia poprawnego działania serwisu. W każdej chwili możesz dokonać zmiany ustawień dot. przechowywania plików cookies w Twojej przeglądarce. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie plików cookies na Twoim komputerze.
x

info@biblioteka-bolewice.pl

Klub Miłośników Podróży

Dodano: 19.05.2015

Andrzej Pasławski - opowieścią "ALBANIA - piękna nieznajoma" chce pokazać Albanię - kraj owiany złą sławą, przez kilka dekad odizolowany od reszty świata, kraj będący bodaj ostatnią tajemnicą XXI-wiecznej Europy - jako rejon przepięknej przyrody, przyjaznych ludzi i miejsce bezpieczne dla chcących tam podróżować.
Albanię przemierzam z rodziną od wielu lat i tu spełniły się nasze marzenia o ciszy, spokoju, nieskażonej cywilizacją przyrodzie. Znajdziemy w niej wszystko - niezmierzone góry, majestatyczne kaniony, dzikie plaże, zapierające dech widoki.
Pokażę Albanię tę turystyczną i tę niedostępną. Ponieważ podróżujemy samochodem terenowym, mamy możliwość dotarcia tam, gdzie nie spotkamy przez wiele godzin żywej istoty, gdzie piękno przyrody niezmącone jest obecnością człowieka, a pokonanie 70-ciu kilometrów to czasem 9-cio godzinne zmagania z terenem.
W kraju tym byliśmy ponad dwudziestokrotnie, przemierzyliśmy tam kilkanaście tysięcy kilometrów (kraj powierzchnią zbliżony do województwa mazowieckiego) gładkich, jak stół dróg oraz totalnych bezdroży, spotkaliśmy wielu wspaniałych i życzliwych ludzi, mamy wśród Albańczyków wielu znajomych.
Chcę podzielić się naszymi wrażeniami, emocjami, z pomocą zdjęć i żywego słowa, a swoim doświadczeniem służymy "namacalnie", organizując wyprawy do najciekawszych terenów "Wrót Bałkanów", jak zwano dawniej Albanię.
Dodano: 18.03.2015

13 marca, w piątkowe popołudnie na Sali Wiejskiej w Bolewicach zebrała się grupa ludzi ciekawych świata, aby posłuchać opowieści Kasi i Andrzeja Mazurkiewiczów z ich wyprawy do gorącej Afryki. Poznaliśmy z pierwszej ręki trudy zdobywania Kilimandżaro, problemy związane z aklimatyzacją na wysokości, zachwyty na widok wschodzącego w górach słońca. Oglądaliśmy przepiękne zdjęcia flory i fauny zrobione podczas safari. Plaże Zanzibaru kusiły lazurem oceanu i palmami na złotych piaskach plaży. Spotkanie spotkało się z dużym zainteresowaniem. Coraz większa grupa mieszkańców docenia to co oferują bezpośrednie relacje z podróży. To właśnie podróżnicy przekazują prawdziwy obraz wielu miejsc na świecie. Opowiadają o urokach ale i o niebezpieczeństwach podróży. Przekazują ducha i entuzjazm podróżnika. Dzielą się swoim doświadczeniem i częścią swojego życia. Warto ich poznać, bo to ciekawi i nietuzinkowi ludzie. Mamy nadzieję, że coraz większa grupa mieszkańców naszego regionu dołączy do Klubu Miłośników Podróży i zechce poznawać świat dzięki bezpośrednim relacjom podróżników. Serdecznie zapraszamy i szczerze polecamy!

Dodano: 03.03.2015

Wyprawa na Kilimandżaro jest jak gorąca kawa z lodami. Z rozległej, płaskiej i rozgrzanej słońcem sawanny wyrasta oprószony śniegiem potężny wulkan Kilimandżaro. Przyciąga ludzi możliwością zdobycia najwyższego szczytu Afryki. Zbocza Kili porastają drzewiaste paprocie, lobelie i starce afrykańskie jak w jurajskim lesie. Z każdym metrem wznosimy się do surowego królestwa zachowanych tam jeszcze lodowców aby w końcu stanąć na samym wierzchłku afrykańskiego kontynentu (5896 m n.p.m.). Wchodząc w górę poznajemy jej charakter, ale piękno Kili poznamy dzięki pobliskiemu wulkanowi Mt Meru (4566 m n.p.m.). Zdobywany trochę dla aklimatyzacji, oferuje widok dający pojęcie o urodzie i potędze Kilimandżaro. To właśnie w drodze na Meru, biegnącej przez park narodowy, spotkaliśmy nasze pierwsze afrykańskie zwierzęta. Jeszcze więcej widzieliśmy ich podczas safari w słynnej kalderze Ngorongoro i nad jeziorem Manyara. Na koniec polecieliśmy na Zanzibar - wyspę leżącą pod równikiem u wschodnich wybrzeży Afryki.
Zanzibar oprócz przepięknych plaż ma bogatą historię, której ślady oglądaliśmy w Stone Town, historycznej dzielnicy miasta Zanzibar. Wybraliśmy się jeszcze na pobliską plantację aromatycznych przypraw. A potem już odpoczywaliśmy na plażach z białym piaskiem i palmami kokosowymi nad oceanem z ciepłą turkusową wodą i rafami koralowymi.

Katarzyna i Andrzej Mazurkiewiczowie - podróżnicy, autorzy wystaw fotograficznych i książek o Himalajach, prekursorzy profesjonalnych pokazów slajdów podróżniczych w Polsce. Pasja podróżowania stała się ich sposobem na życie. W 1988 po raz pierwszy wyruszyli w Himalaje indyjskie i nepalskie. Następnie przyszedł czas na Syberię, rosyjski Daleki Wschód, Mongolię Azję Środkową, Iran, Pakistan, Tybet, Turcję, Gruzję a także Wenezuelę i Tanzanię. Szczególnie chętnie wracają w indyjskie Himalaje. Fascynuje ich różnorodność etniczne i gościnność mieszkających tam ludzi. Od 1994 prowadzą Agencję Podróżniczą Terra Incognita, pilotują wyprawy trekkingowe w Himalaje, prezentują pokazy slajdy ze swoich podróży i organizują festiwal TERRA. www.terra.waw.pl

Dodano: 23.12.2014
12 grudnia na Sali Wiejskiej w Bolewicach spotkali się miłośnicy podróży z  Państwem Renatą i Jarosławem Milejami, którzy zawodowo zajmują się prawem i ekonomią, natomiast w czasie wolnym od pracy podróżują po różnych zakątkach świata. Opowiadali oni o swojej podróży do Ameryki Południowej.

Dodano: 08.12.2014

Renata i Jarosław Milejowie – z zawodu radca prawny i ekonomista. Podróże często o spontanicznym przebiegu, organizujemy zawsze samodzielnie i stanowią one przeciwwagę dla ułożonego życia zawodowego. Dowodzą, że podróżowanie na własną rękę jest bezpieczne i wcale nie musi być bardzo drogie.

Po fascynacji Indochinami, która zaowocowała podróżą do Birmy, Kambodży, Laosu i Tajlandii przyszedł czas na Amerykę Południową. Pierwsze spotkanie z Wenezuelą – „Ameryką w pigułce” utwierdziło nas w przekonaniu o słuszności wyboru tego fascynującego kraju przyjaznych ludzi.

Na wybór Argentyny, jako kolejnego celu podróży, miała wpływ nasza fascynacja tangiem argentyńskim, które od kilku lat próbujemy tańczyć. Podczas naszego spotkania postaramy się podzielić z Państwem doświadczeniami oraz wspomnieniami z naszej ostatniej wyprawy do Argentyny i Chile, która odbyła się w listopadzie ubiegłego roku. Pokażemy zdjęcia i z radością podzielimy się z Państwem naszymi wrażeniami z podróży po tym niezwykle zróżnicowanym kontynencie począwszy od zapierających dech w piersiach wodospadów Iguazu na granicy z Brazylią i Paragwajem, poprzez księżycowe krajobrazy Pustyni Atacama, bajecznie kolorowe kaniony okolic Salty, bogactwo fauny na wybrzeżu i w wodach okalających półwysep Valdes, bezludne i bezkresne pejzaże południowej Patagonii, okolone strzelistymi wieżycami andyjskich szczytów i lodowców odbijających się w taflach jezior, aż po tętniące rytmem tanga „boskie” Buenos…

Serdecznie zapraszamy !

Dodano: 13.11.2014

Piątkowe spotkanie Klubu Podróżnika w Bibliotece w Miedzichowie zgromadziło  miłośników podróży, którzy mieli okazje poznać podróżnicze pasje Michała Worocha. Uczestnicy spotkania, późnym popołudniem 6 listopada podziwiali krajobrazy Spitsbergenu, przylądka Cabo da Roca, Kumbhameli  w Indiach oraz Mongolii. Podziwiali również Michała i jego niepełnosprawnego kolegę za to, że radzą sobie w podróżach nieraz lepiej niż osoby w pełni sprawne. Michał opowiadało swoich wyprawach wiążących się zawsze z jakimś projektem artystycznym.

Dodano: 30.10.2014

Michał WOROCH

Ur. 1984r. Aktywista, grafik, designer, fotograf, montażysta. Absolwent grafiki projektowej na wydziale Grafiki i Komunikacji Wizualnej na Uniwersytecie Artystycznym w Poznaniu, student II roku Intermediów na wydziale Komunikacji Multimedialnej na Uniwersytecie Artystycznym w Poznaniu.

Zajmuje się również fotografią dokumentalną i konceptualną. Zdjęcia z jego wypraw czy projektów były wielokrotnie prezentowane na wystawach zbiorowych i indywidualnych oraz przekładane w wydawnictwach.

Realizuje projekty aktywizujące osoby niepełnosprawne. Sam będąc osobą poruszającą się na wózku inwalidzkim jest w ciągłym ruchu i podróżuje po całym świecie, w dodatku czerpiąc z wypraw inspirację do ciągłego tworzenia. Jeden z jego ostatnich projektów „wheelchairtrip” odbił się szerokim echem w mediach i kulturze. Michał wraz z Maćkiem, również poruszającym się na wózku, sami objechali całą Europę udowadniając, że jako osoby niepełnosprawne też mogą niezależnie funkcjonować w społeczeństwie. Krótkometrażowy film z tej wyprawy został doceniony na Festiwalu Transantlantyk zdobywając pierwsze miejsce w cyklu „Kino Drogi”. Michał aktywizuje osoby niepełnosprawne nie tylko swoją postawą i twórczością, ale również jako prelegent m.in. na ostatniej konferencji naukowej „Turystyka Dostępna” na Wydziale Nauk Geograficznych i Geologicznych na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu z wykładem „Turystyka jako forma rehabilitacji”.